Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Rens Saat - WaarBenJij.nu Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Rens Saat - WaarBenJij.nu

Yangshuo

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

18 Juli 2005 | China, Yangshuo

We zijn al na twee nachten weer uit Guilin vertrokken. Een grote en drukke chinese toeristische stad. We hadden het na Beijing en Shanghai wel weer een beetje gehad met de grote steden en zijn nu lekker uit in de Chinese natuur.

We zijn dus zondagmorgen heeeel vroeg uit ons bed gerammelt om door te gaan naar onze volgende bestemming: Yangshuo. Deze plaats ligt zo'n 70 kilometer ten zuiden van Guilin. Van medereizigers hoorden we dat het heel indrukwekkend was om Yangshuo via de rivier te bereiken dus besloten we per boot er naar toe te gaan. Een dure grap maar het geld zeker waard!

Het gebied hier bestaat uit puntige 'limestone rocks' en dat levert fantastische landschappen op. Daar waar we bij Guilin al wat voorproefjes hadden gekregen kregen we op de rivier fantastisch mooie stukjes natuur te zien.

De bootreis duurde in totaal 4 uur, daarvan hebben Kees en ik denk ik bij elkaar wel een uur lang staan poseren voor de Chinezen op onze boot die geloof ik meer onder de indruk waren van ons dan de omgeving. Ooms, tantes, baby's, neefjes, nichtjes... iedereen werd van stal getrokken om met ons op de foto te gaan. En bij elke mooie rots weer... Het viel me nog een beetje tegen dat we wel voor ons bier op de boot moesten betalen.

Eenmaal aangekomen in Yangshuo was het een drukte en chaos van jewelste. Als de schepen aanmeren rennen alle Chinezen eraf en gaan als gekken alle kraampjes afstruinen en inmens hard lopen schreeuwen naar elkaar. Daar tussen door liepen Kees en ik met beide 15 kilo bepakking ons het laplazerus te zweten...

Toen we een jeugdhostel via via op de kop hadden getikt hebben een paar uur gerelaxed. Heerlijk de airco en ventilators boven ons bedje laten blazen en lekker veel water drinken. Het moge dus duidelijk zijn dat het hier heet is... 40 graden is meer dan normaal.

s Avonds zijn we in het stadje wat gaan eten. Weer erg goedkoop en erg lekker. s Avonds hadden we met een engelsen afgesproken en wat gedronken en uiteindelijk zijn we in een of andere vage discotheek beland waar we weer helemaal in het middelpunt van de belangstelling stonden..

De volgende dag zijn we redelijk vroeg op gestaan en hebben we mountainbikes gehuurd. We zijn de omgeving ingetrokken en hebben genoten van de omgeving. Om de zoveel kilometer zijn we even gestopt en dronken we veel water. Het zweet gutst van je hoofd. Eenmaal toen we stilstonden schoten er van alle kanten weer Chinezen op ons af die dan roepen 'Boat trip? Boat trip? Very cheap?' Na lang afhouden kwam er een kerel met een mooi voorstel een limestone heuvel te beklimmen en hebben dan ook gedaan. Fantastisch een hele klim om een eind naar boven te komen en boven in de grot waren allerlei stalgmieten en stalagtieten te zien. Er leefden vleermuizen en eenmaal weer buiten was er een mooi uitzicht over het chinese landschap waar we al zoveel kilometers door hadden gefietst.

Enkele kilometer verder zijn we ons lekker gaan verfrissen in de rivier. Er ware kleine watervalletjes waar we onder konden gaan zitten en het kletterende water in je nek was zeer ontspannend.

Deze omgeving is echt schitterend. Er zijn hier een hoop dingen te zien en bovendien zijn er meer toeristen waar we ons s avonds prima mee vermaken. We hadden op het nieuws inderdaad vernomen dat Taiwan van de kaart is geveegd door een orkaan en dat ie onze kant op komt. Tot op heden zijn de vooruitzichten dat hij Yangshuo niet zal bereiken en is dit een van de weinige plekken waar de zon in overvloed aanwezig is. We blijven dus nog lekker even hier.

Groetjes,

Rens.

• 20 Juli 2005 - 08:49

Thuisfront.:

We genieten van je verhalen .Fantastisch dat het zo fantastisch is. Wees maar blij dat je in de goede hoek zit want in de regio Cangnan in de provincieZhejiang zijn miljoenen mensen geevacueerd ivm de tyfoon Haitang. Hier alles goed.

• 20 Juli 2005 - 14:05

Roeland:

oh ja genieten die verhalen hahahaha..
    Ben blij om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben geniet ervan, en doe de lekker chinese Chicks de groeten van de grote versie van jou :)