Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van Rens Saat - WaarBenJij.nu Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van Rens Saat - WaarBenJij.nu

Kunming

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

24 Juli 2005 | China, Kunming

Het tempo zit er weer aardig in. We zijn weer 16 uur verder getreind en zijn aanbeland in Kunming. Kunming is hoofdstad van deelstaat Yunnan en bied naar loneplanet's woorden huis aan 3,5 miljoen Chinezen. In onze optiek is deze inschatting ietsje gedateerd. Immers doet de sky line meer aan een Beijing of een Shanghai denken.
In tegenstelling tot de bovengenoemde steden word deze stad gekenmerkt door haar frissere temperturen omdat we ons op een kleine 2000 m hoogte bevinden.

We zijn gisterochtend met de trein gesloop aangekomen. We hadden het leuke idee een nachttrein te pakken, zodat we lekker in de trein konden slapen enkel waren er geen slaapkaartjes meer te verkrijgen dus hebben Kees en ik de hele nacht in een coupe volgeramt met Chinezen geprobeert te slapen.
Nou ja, uiteindelijk bijna geen oog dichtgedaan en daarna in de hectiek van Kunming op zoek naar een jeugdhostel uit de lonely planet. Toen we deze gelukkig na een uur (snel) hadden gevonden. Hebben we een paar uurtjes geslapen en zijn daarna opgestaan om nog wat te gaan doen met onze dag.

We hebben mountainbikes gehuurt en wilden graag naar de Western Hills fietsen. Eenmaal onderweg bleken deze toch iets moeilijker te vinden dan het kaartje deed vermoeden. Bovendien is het ook heerlijk Chinees om nergens duidelijk directies te geven. UIteindelijk vonden we een lokale Chinees die wilde ons er wel heen brengen. Na een lange tijd fietsen werd dus duidelijk dat die dus ook niet wist waar het was en zijn we er uiteindelijk na een uur of 4 fietsen pas aangekomen. We waren blij dat we er waren maar waren tevens een beetje bang dat de poorten van het park al dicht zouden zijn. Gelukkig was dit niet het geval en hebben we de berg (met de fiets) beklommen en een paar mooie tempels gezien. We hadden geluk bij een ongeluk. We waren laat in de middag zodat de tempels eenzaam en verlaten waren en daardoor een mooie indruk kregen. Het uitzicht van de berg was overigens adembenemend. Een uitzicht op de skyline van Kunming was indrukwekkend.

We hadden in ons hostel een Nederlands stel ontmoet en daar zijn we vandaag mee naar 'the Stone Forest' geweest. Een mooie omgeving vol met stenen die zeer buitengewone vormen hebben. We hebben daar heerlijk een dagje rondgestruind en mooie plaatjes geschoten.

Yunnan is een mooie provincie en bied veel groen en indrukwekkende bergpartijen. We gaan vanavond met de nachtbus door naar Dali waar een of ander festival aan de gang is. We hebben een mooie tijd voor de boeg.

Rens.

• 24 Juli 2005 - 10:08

Thuisfront:

Willen jullie in het Guinness book of records als Chinese kilometervreters van de eeuw???Ik word al moe als ik jullie op de kaart volg wat een afstanden!!!

• 25 Juli 2005 - 10:22

Miek:

lieve Rens,

net terug van vakantie en al je berichten gelezen :) Klinkt allemaal echt super gaaf, vriendinnetje van mij (Anouk) reist nu ook door China-town!
    En...uit-er-aard dat die chinezen voor jouw goddelijke lichaam opstaan ;-)

Heel veel plezier daar nog (ook voor Kees) en blijf lekker genieten! Ben blij dat je 't zo leuk hebt!

Liefs en Kus, Miek xxxx