Route de Swahili - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Rens Saat - WaarBenJij.nu Route de Swahili - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Rens Saat - WaarBenJij.nu

Route de Swahili

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

21 Juli 2007 | Tanzania, Zanzibar

Hey vrienden en familie. Ik heb inmiddels heel wat kilometers afgelegd langs de kust van Oost Afrika en ben van het ene mooie naar het andere mooie strand gehopt en het relaxen in de afrikaanse zon gaat moeizaam vervelen.

Vanuit Malindi waar ik een fantastische tijd heb gehad in een schitterend resort, ben ik naar het Noorden van de kust gereisd. Omdat het dichtbij de Somalische grens ligt ga je onder escort van militariren over een oonverharde weg naar Lamu. Eenmaal aangekomen bij het kustplaatsje waar je de boot overneemt naar een schitterend eiland met Lamu stad.
Het werd een mooi verblijf.. Een overheersend islamitische stad, met schitterende architectuur en beeldschone lege stranden.
Een dag was ik in slaap gevallen op het strand en was ik tegen het randje van vebrand aan. Gelukkig viel het mee, maar dat kan best link zijn hier.
Verder ben ik opgevreten door de muggen en sandflies hier. Ik zit onder de bulten en heb af en toe vreselijke jeuk, maar goed, dat hoort bij het avontuur.

Na ruim 4 daagjes te zijn gebleven, naar het zuiden afgereisd om daar in Mombasa te feesten. Het werd een bruisend weekend.. Het uitgaan is ontzettend duur en luxe voor Afrikaanse begrippen, maar voor westerlingen viel het allemaal wel mee en heb ik dus een uitesrt goede tijd gehad.
Het was overigens ook heerlijk om voor het eerst in lange tijd heerlijke Gelato Italiano te kunnen eten, wat erg verfrissend werkt.

Na Mombassa doorgebusd over de grens Tanzania in. Ze deden daar nog effe moeilijk over mijn visa. Ik had het natuurlijk al in Nederland geregeld en dus had ik nog drie dagen om het land binnen te komen alvorens mijn vis zou starten.. Maar dat mens achter de balie bewwerde dus dat mijn visa nog maar 3 dagen geldig was... Grote baas erbij, en een hele toestand, maar goed, ik had gelijk en hoefde gelukkig geen steekpenningen onder de tafel toe te schuiven.

Na een lange rit aangekomen in Dar es Salaam. De Metropool van Tanzania is een relatief rustige en mooie stad vergeleken met Nairobi of Mombasa. Het was er erg aangenaam op straat en had er dan ook geen problemen om s avonds laat gewoon over straat rond te struinen. In Mombasa was dit een stuk spannender en in Nairobi zou je het niet in je hoofd halen...

Na een kort verblijf in Dar met de boot over naar Zanzibar. Een schitterend, heerlijk tropisch eiland waar het aangenaam vertoeven is. De spice tour gedaan, waar je alle planten en specerijen krijgt te zien die het eiland rijk is en die het in haar rijke historie over de gehele wereld heeft ge-exporteerd. Interessant en een lekkere lunch tot besluit.
Verder bezoek gebracht aan een grote grot waar ze slaven gevangen hielden nadat de slavenhandel was afgeschaft. Ze hielden hier dus slaven gevangen om ze vevolgens illegaal door te verkopen.
Verder de laatste paar dagen scootertjes gehuurd en rondgereesd over het eiland naar het Noorden. Daar op een schitterend plekje verbleven en s avonds flink geborreld in een laid back backpackersbar op het strand.
Ben nu mijn laatste dagen in Zanzibar alvorens ik weer terug zal keren naar het vaste land om daar mijn reis voort te zetten.

Ik heb geprobeerd foto’s te uploaden op de relatief snelle computers hier op Zanzibar. Helaas word het downloaden van programma’s en het uploaden van foto’s van alle kanten tegengewerkt door virusscanners en zal ik het later ergens anders nog eens proberen. Houd mijn foto album dus in de gaten...

Kwa heri!

Rens.